Tv dinner, Familjen Mysig style

Hej igen, nu är det ju dags för er att se vad vi åt idag, såklart!
Idag blev det snabbmiddag eftersom vi spenderade alla dagens timmar i studion på michoris skola.
Allt-i-samma-panna chickenwings och broccoloco
2 pers
Färdigfixade chickenwings... fuskalarm! Dock tillåtet om du innehaver ett studentkort, Phew!
Smäll ner på en plåt med aluminiumfolie, vitlöksfused olja broccolibuketter, och grovt hackad rödlök
In i ugnen 25 min 180 grader - Klart! Servera med hotsauce eller bbq.
Eftersom hemmakocken i mig fick ont i hjärtat av fusket så gjorde jag även
'
Vitchokladmousse med passionatafrukterna och lite kiwis.
2 - 4 port.
100 g vitchoklad
1 ägg
3 dl grädde
Vispa ägget och grädden för sig, hårt.
Smält chokladen över vattenbad och rör om.
Ta bort chokladen från värmen direkt när den börjar smälta så du undviker att bränna mumsigheten!
Ta bort från vattenbadet när de la smält.
Rör ner ägget i chocolaten och visp så har du även chokladganoush, som du kan frosta muffinsar eller tårtor med!
Om du inte tog en detour och började baka muffins istället så vänd sedan ner grädden försiktigt i chocolaten och häll sedan upp i formar eller kanske champagneglas? Och låt stå i minst tre timmar i kyl.
Garnera med passionfruktsås, jag gjorde mina hjärtan med en tesked och lite kiwiskivor. Klart!
Over n out. Vi ska skaffa en hund. Rottweiler. Diesel heter han.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0