Öernsköeeldsvik

ÅH! Längesen vi sågs. Sen sist har jag hunnit rymma från storstaden och flyttat till Örnsköldsvik(världens ände) med min prins, dock inte på vit häst men en grön skåpbil. Duger lika bra!
Vi har spenderat våra dagar med att inreda vår finfiiina tvåa med terrass, oh blir avis på mig själv.
Fina köket med busungarna i reflektionen!
Fina barplattan men massa iraniegodis och passionataafruits.

Nu när vi bor ensamma, äntligen tack vare Ängeln Katy, så lagar jag mat som aldrig förr. Jag har gett mig på LCHF , och hitills går det mummabra...
Igår.
Kaxig lax med mumsig coleslaw
2-4 pers
Dagen innan: Marinera 4 laxfileer i en mumsig smörja av
- 1 hel limefrukt (saften, såklart!)
- 1 msk krossade/malda korianderfrön, jag föredrar krössade
- 1 pressad vitlöksklyft
- landets finaste hotsauce, jag använder äkta vietnameese inköpt på närmaste turkburk i husby
- jag tog även en liten tesked med flytande håning
NU SÅ! Jag stekte mina kaxiga laxar i grillpanna (kärlek, amen) tillsammans med ett par tunna skivor squash ungefär tills jag kände att det var lagom. Men snälla inte för länge, laxen ska lite "fjädra tillbaka" när du trycker lätt på den. Annars blir det torrt som i tunisien,
MEN, glöm inte! Medans laxen gottade sig och mike gnydde av dofterna från köket så blandade jag ihop coleslaw, såhär:
- Knaperstek bacon eller lyxa med pancetta, låt det rinna av på hushållspapper
-strimla vitkål(så mycket som du vill äta)
-morötter och rödklö, rölkd,rödlök i tunna strimlor
om du vill lite saltgurka, mumma. Hade inga hemma dock, två tårar fälldes, men jag gick vidare och
blandade det hela med
- en skvätt vinäger
- majonees
- salt,peppar
- dijonsenap
- FETAOST, mums i coleslaw. Lite basilicum också
tips, förbered sjävklart coleslawen innan du steker laxen..
Blanda, servera med smulad fetaost och en stjälk basilika och så laxen så klart!
Puss!

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0