confidence? Yeah b*tch I got it.

Tufft att träna? Eller tufft att börja?
Frågan du ska ställa är varför du vill träna. Säger du för att du vill bli smal och snygg så ger jag dig en örfil. Nej skoja. Men personligen tycker jag det är av fel anledning. Börjar man träna för att bli snygg brukar man oftast koncentrera sig på mage, ben och rumpa. Slutresultatet blir att du ser ut som ett miffo och inte kommer någonstans. Det slutar liksom att funka efter ett tag.
Plus att träningen blir inte så kul som den kan bli. Du kommer bara racka ner på dig själv så fort du ser dig i spegeln, believe me.. been there done that. Du tränar inte för dig själv. Du tränar för andra människor, för hur du vill att de ska se dig. Vill du vara snygg? Skaffa dig då ett sjuhelvetes självförtoende. Hur då frågar du, enkelt säger jag.
.
- Sluta för helvete jämföra dig med andra. Ingen ser ändå ut som du. Du har inte magen som hon, men du har din mage. Som är kick-ass precis som den är.  Du kommer vara så lättad när du svassar runt i omklädningsrummet och tänker "du kommer aldrig kunna se ut som mig". Najs, ellerhur?
- Hitta en träningsmetod som du ser fram emot. Imponerad av ballerinor? Eller yoga-nissar? Testa då!
- Var inte rädd för att gå och testa själv. DET boostar ditt självförtroende omänskligt. När jag startade boxning för ett antal år sedan gick jag, en tjock tjej till den mest testosteronosande klubben i hela sverige och boxades med muskelberg och två till tjejer(proffs) utan att bry mig. Jag var trött på att må som jag mådde. Det slutade med att jag fick massa nya vänner och en start till ett grymt, nytt liv. Håll andan, blunda och gör det bara. Finns inga genvägar.
- Fake it until you make it. Det här är det bästa rådet någonsin. Sträck på dig, få in en mördar-look(inte spretande hår typen, utan tänk på en puma) och gå in på gymmet, eller vilket ställe som helst och äg hela stället.
Den energi din kropp utstrålar gör mer än vad du tror. Du kan räkna med ett antal blickar från muskelknuttarna.

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Postat av: Hanna

Hahaha, jag älskar dig! You know I do! Och jag är för övrigt sjukt avundsjuk på din lilla bebis. Jag vill också ha! Du kan väl åtminstone berätta för den om auntie Hanna, så den vet att jag finns.. snyft

2011-02-27 @ 14:51:42
URL: http://hannasdilemman.blogg.se/
Postat av: Camilla

rara söta du! Självklart ska jag göra det :D

2011-02-27 @ 15:51:27
URL: http://delicioustuesday.blogg.se/
Postat av: helena ljunggren

Väl rutet :D

2011-02-28 @ 16:38:46
URL: http://www.helenaljunggren.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0