Åh h*lvete

Okej.Okej.Okej.Håååkeej.
Fiskburgarna var ett complete failure. det blev allt för rinnig färs. MEN - ett misslyckande leder alltid till en ny seger så jag ploppa ner färsen i en långpanna, på med lite(läs enormt mycket) ost och in i ugnen på 200 grader i 20 minuter- vips så har du fiskfärslimpa.

Jag var inte ett såå stort fan av det här, men mannen oa och mm'a sig i hela två sekunder innan tallriken var renskrapad. Så länge han är nöjd så är jag nöjd!
Segerlimpa på fisk med blomkålsmos
massa potioner..
400 gr Alaska pollock - jag gillar inte den så mycket men det är billigt iallafall.. Skulle helst använda torsk!
2 ägggulor
100 g parmesan
finhackad ruccola
1/2 lök, finhackad
1 pressad vitlöksklyfta
Lite fint krossade valnötter (25 g)
kryddad med vitpeppar,salt , gurkmeja, lite curry, torkad persilja.
Nu kör vi- vi börjar med misslyckandet: Mixa alltsammans i antingen matberedare eller stavmixer som jag (kärlek,amen) tills du har en fin smet.
Kör ner allt i en långpanna och på med ost- in i ugnen och vänta otåligt. Det doftar fint i köket!
Medan du står och sätter dreglet i karantän i gommen så sjuder du ett halvt blomkålshuvud (delat i mindre buketter) i lite mjölk tills det blir mjukt och tar det sedan från värmen. Självklart hade jag lite parmesan i detta också.
Mixas med staven till önskad konsistens, jag vill ha tuggmotstånd. Blandar i generöst med smör, vitpeppar och salt. Lite hackad basilicum går ner utan problem också.
Klart! Busenkelt. Såhär blev det:

Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0