Det mest underbara 1

Många kallar det näring, andra kallar det mat. För mig finns det bara ett ord som överensstämmer med känslan man får när kryddorna,konsistensen och utseendet får ens sinnen att hjula av glädje. Njutning.


Konsten att vispa ihop en rätt med de ingredienser som finns är en blessing, som jag fått från min familj (tack mamma tack mormor och tack i högan sky för min kockbror Aleks) genom att titta, fråga, misslyckas, titta, fråga och givetvis smaka.
Men, inte många har smakat på min matlagning. Faktiskt bara två. Jag... och Mickael. Jag är för blyg, med alla mästerkockar i min familj och jag som är familjens otroligt klantiga medlem så har jag bara bränt och överkokt all spaghetti och köttbullar.
Men, spaghetti o köttbullar är inte matlagning.
Matlagning är vitlökstagliatelle med fläskfile, smörstekta kantareller och rosepepparsås. (Min senaste bedrift, smaklökarna bara bad om mer)

Jag ställer väckarklockan för att se på masterchef var morgon, det är otroligt hur mycket kunskap man får om mat och allt som hör därtill från matlagningsprogrammen. Där brukar jag sitta, med ett halvt öga öppet och min lilla recept-/dagbok i handen.
Jag har några favoriter när det gäller tv matlagning, men jag är öppen för alla smaker;
Nigella Lawson (är hon inte fantastisk?),Jamie Oliver och Masterchef, men bara Australia.

Har du några favoriter?



Kommentarer
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0